search
Közgyűlés, 2019 tavaszán
Közgyűlés, 2019 tavaszán

A  Magyar Tenisz Szövetség tisztújító közgyűlése előtt sok kérdés még válaszra vár. A tagság, érthetően, tisztán akar látni. Igyekeztünk néhány kulcsfontosságú kérdést összegyűjteni, melyek megoldása nélkül ismét parttalan győzködések helyszíne lehet az összejövetel. Megelőzhető lenne, hogy hosszú jogi vitákba, esetleg évekig tartó pereskedésbe torkolljon a közgyűlés: a tiszta viszonyok még megteremthetőek az előkészítés során.

1. Az Alapszabály 18§.(2) pontja alapján a tisztségviselőket 4 éves időtartamra választják. Ez az időtartam jelen esetben 2020. december 9-ig tart. Mi történik, ha a tisztújítónak tekintett június 12-re kitűzött közgyűlés időpontjáig a még hivatalban lévők nem mondanak le? Milyen alapon gyűjti a Jelölőbizottság a jelentkezéseket olyan pozíciókra (MTSZ-elnök, Ellenőrző testületi vezető, ET-tagok), amelyek jelenleg még foglaltak – legalább is ennek az ellenkezője még nem lett nyilvánosságra hozva? Meddig fogad be a Jelölőbizottság pályázatot, és lehet-e a helyszínen is jelentkezni?

2. Ha és amennyiben az elnök a június 12-i rendkívüli közgyűlésen, vagy azt megelőzően lemond, akkor ki jogosult gyakorolni az Alapszabály 24.§. (2) pontjában foglalt jogkörét, vagyis a közgyűlés levezetését? Ki jogosult ezen a közgyűlésen a levezető elnöki funkciót betölteni?

3. A Jelölőbizottság időközben módosított iránymutatása szerint nem élhet szavazati jogával az a küldött, aki indul a választáson. Ezzel a tiltással sok jogi szakértő nem ért egyet, mert ez a gazdasági társaságokra vonatkozó jogszabály értelmezésének önkényes kiterjesztése, miközben a civil jog az általános, egyenlő és titkos szavazáshoz fűződő jogot támogatja. Ráadásul az MTSZ által most alkalmazott jogi ajánlás esetén a jelölt nem rendelkezne felszólalási, hozzászólási joggal sem. Az értelmezések szerint ezt a rendelkezést még a közgyűlés előtt módosítani kell, hiszen éppen azok veszítenék el a plénum előtti érvelési jogukat, akiknek elképzeléseit meg kellene ismernünk, mielőtt döntünk arról, hogy mellettük vagy ellenük tesszük le voksunkat.

4. Az Alapszabály 13.§. (4)(b) pontja rendelkezik a tagokat megillető többletszavazatokról. Ezen jogosultság megállapításánál melyik évi bajnokságban való szereplést tekintik irányadónak? Mikor értesítik az érdekelteket arról, megilleti-e őket többletszavazat, és nyilvánosságra hozzák-e ezt a listát?

5. Az Alapszabály 13.§. (5) pontja szerint a küldötteket a közgyűlést megelőzően 4 nappal meg kell nevezni. Ez a hétfői nap. Rendkívüli közgyűlés esetén azonban a határidőket nem kötelező betartani. Miért ragaszkodnak ennek ismeretében mégis a 4 napos határidőhöz, ami súlyos visszaélésekre ad lehetőséget azoknak, akik kezelik ezt az információt? Amennyiben viszont mégis marad a 4 napos határidő, a tagság alapvető joga azonnal, tehát kedd reggel megismerni a megnevezett küldöttek névsorát, hogy később azt ne lehessen manipulálni. 

6. Az Ellenőrző Testület tavalyi évről szóló beszámolóját semmilyen indokkal nem lehet most elnapolni.  

A tiszta, átlátható viszonyok megteremtésével elérhető, hogy a tagság végre megnyugodva készüljön a fontos eseményre, s a közgyűlés se arról szóljon, hogy ki, s miként értelmezi a jogot.

Ezért lenne célszerű a levezető elnöki tisztséget külső, a tenisz-szövetségi ügyektől távol álló, a sportjogban viszont tapasztalt szakemberre, a MOB vagy a minisztérium jogászára bízni.

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Functional
Tools used to give you more features when navigating on the website, this can include social sharing.
AddThis
Accept
Decline